Annyira jellemző, hogy ennél magyarabbat, XXI század elejit nem is lehetne találni.
Van tehát pár taxin és szolgálati sofőrrel, szolgálati Audin járó hólyag az ötödik kerület közepén, akik eldönthetik, hogy a tizenhetedik kerület legvégén egy forgalmas kereszteződésben, ahol kifelé menet az autósok 70-80-ra gyorsítanak (mert emelkedő is van), befelé jövet nem fékeznek le 90-ről, de naponta több tucat iskolás és nyugdíjas szeretne átkelni, szóval, hogy ide indokolt-e egy gyalogátkelő. Vonakodnak, mert a zebra lassítja a forgalmat. Pedig ha tudnának - vagy akarnának - olvasni, és belenéztek volna Budapest baleseti statisztikáiba láthatták volna, hogy abba a kereszteződésbe nem gyalogátkelő kellene, hanem közlekedési lámpa, esetleg egy ótvar nagy körforgalom(, az ideális esetet nem is említem, amikor minden gyorshajtó kocsiját a helyszínen be kellene zúzni). És akkor talán vége lenne a száguldozásnak a lakóparkok tövében.
De nem. Ők vonakodnak. Miközben a kávét kavargatják a belváros közepén, a kocsijuk pedig kint parkol a miattuk forgalom elől elzárt Városház és Vármegye utcákon, természetesen ingyen, miközben a környék utcáiban háromszáz forintos a parkolási díj.
Elismerem, így nehéz átérezni a kisember problémáját, aki hóban, esőben ott didereg a Sáránd utca és a Pesti utca sarkán, és csak szomorúan bámul a busz után, mely ott a szeme láttára érkezett meg, várt két percet és állt tovább, miközben ő a robogó autók miatt képtelen volt átmenni a buszmegállóhoz. így kell ezt.
Aztán persze magyar zászló alá gyűlve illik szidni a külföldi áruházláncokat, akik azért veszik a pénzt és fáradtságot és HÁROM ÉV huzavona után megépítik a kisemberek számára a gyalogátkelőt.
Annyira magyar...
--
http://www.kertilevel.hu/2011/vegre-celegyenesbe-erkezett-a-sarand-utcai-gyalogos-atkelhely-kivitelezese.html
"Hatvani Zoltántól tudtuk meg, hogy az Auchan kereskedelmi központ hivatalos engedélyt kapott a Pesti út – Sáránd utca kereszteződésében megépítendő zebrára. A beruházást november végéig kell átadnia a beruházónak, ezután történik meg a műszaki átadás-átvétel. A kivitelező cég ígérete alapján a munkálatok során is biztosított lesz a forgalom, de apróbb fennakadásokra és torlódásra számíthatunk. Az említett kereszteződésben elkészülő átkelőhelyet már három éve szerette volna megépíttetni a helyi önkormányzat, de az útvonal tulajdonosa aFővárosi Önkormányzat sokáig vonakodott eldönteni, hogy támogatja-e a kérést, hiszen egy gyalogátkelő minden esetben lassítja a gépjárműforgalmat. Végül áldásukat adták, de pénzt nem a kivitelezésre. Ekkor jött a francia cég kérése a kerületi vezetéshez, melyben kérték polgármester urat, hogy járuljon hozzá, hogy a 162-es busz érinthesse az áruházat is. Riz Levente ezt csak úgy támogatta, ha az áruház vállalta a biztonságos kereszteződés és egy plusz megálló kiépítését. Végül közel két éves huzavona után most talán elkészülhet az átkelő, mely rengeteg szárazhegyi lakó mindennapjait fogja megkönnyíteni."